Menu

KIA SOUL EV

W pełni elektryczna Kia Soul EV otwiera nowy program marki „Clean Mobility” (eko mobilności), który popularyzuje pojazdy przyjazne środowisku. W porównaniu z wersją spalinową, ogólny zarys nadwozia pozostał bez zmian – za wyjątkiem kilku detali. Należą do nich m.in. przeprojektowany grill skrywający gniazdo do ładowania baterii, obręcze kół zmniejszające opór aerodynamiczny oraz brak klapki wlewu paliwa i końcówki układu wydechowego. Soul EV potrafi naśladować odgłos pracy silnika spalinowego. Dzięki temu kierowca jest świadomy prędkości z jaką jedzie, a piesi słyszą nadjeżdżający pojazd. Vmax wynosząca 145km/h i 100% dużego momentu obrotowego dostępnego zaraz po ruszeniu sprawiają, że Soul EV jest zaskakująco dynamiczny.

Stylistyka

Boczne wyloty wentylacyjne zintegrowano ze sferycznymi, „pływającymi” głośnikami wysokotonowymi. Ich okrągły kształt to motyw przewodni całego wnętrza.  Cyfrowy zestaw wskaźników w stylu „high-tech” prezentuje najważniejsze dane dotyczące pojazdu. Umieszczony pośrodku 3,5-calowy wyświetlacz OLED komputera pokładowego informuje o pokonanym dystansie oraz zasięgu pozostałym do następnego ładowania. Każde spojrzenie na konsolę centralną przypomina o najnowszych rozwiązaniach technicznych. W eleganckim, nowoczesnym, przyjemnym w dotyku panelu umieszczono ekran systemu rozrywki i informacji. Zapewnia on intuicyjny dostęp do rozmaitych danych i umożliwia obsługę układów pojazdu. Pod podłogą bagażnika kryje się wygodny, dzielony pojemnik. Umożliwia przechowywanie przewodów ładowania, narzędzi i środków bezpieczeństwa.

Technika

Ładowanie

Szybkie ładowanie w ciągu 33 min
(50 kW = 80% pojemności baterii)


Ładowanie standardowe
Poniżej 5 h
(6,6 kW = 100% pojemności baterii)

Silnik elektryczny

Wydajny, lekki elektryczny silnik synchroniczny ze stałymi magnesami ma moc maksymalną 81,4 kW
i moment obrotowy 285 Nm.
Zapewnia doskonałe przyspieszenie przy ruszaniu oraz znakomitą dynamikę podczas wyprzedzania przy umiarkowanych prędkościach.

Moc wyjściowa maks. (kW)
81,4
Moment obrotowy maks. (Nm)
285

Baterie litowo-jonowe polimerowe

Baterie umieszczono pod podłogą. Zapewniają one zasięg nawet do 200 km. Realnie w trybie mieszanym można osiągnąć dystans 160-170 kilometrów bez konieczności ładowania.

Pojemność (kWh):
27
Moc (kW):
90

Wskaźnik stanu naładowania

Pośrodku deski rozdzielczej, pod szybą czołową, rozmieszczono półkoliście trzy diody LED. Dzięki nim można sprawdzić status ładowania z zewnątrz pojazdu.

Zestaw wskaźników

Cyfrowy zestaw wskaźników w stylu „high-tech” prezentuje najważniejsze dane dotyczące pojazdu. Umieszczony pośrodku 3,5-calowy wyświetlacz OLED komputera pokładowego informuje o pokonanym dystansie oraz zasięgu pozostałym do następnego ładowania.

Konsola centralna

Każde spojrzenie na konsolę centralną przypomina o najnowszych rozwiązaniach technicznych. W eleganckim, nowoczesnym, przyjemnym w dotyku panelu umieszczono ekran systemu rozrywki i informacji. Zapewnia on intuicyjny dostęp do rozmaitych danych i umożliwia obsługę układów pojazdu.

Energooszczędna pompa ciepła

Tradycyjne układy ogrzewania są znacznie bardziej wydajne niż nagrzewnice elektryczne. Układ Kia Soul EV zwiększa zasięg pojazdu, ponieważ nie pobiera prądu, ale odzyskuje ciepło z płynu chłodzącego elektryczny układ napędowy.

Energooszczędny indywidualny układ klimatyzacji

Selektywny układ klimatyzacji może działać tylko w przestrzeni kierowcy. Umożliwia to zmniejszenie zużycia energii, a tym samym —
zwiększenie zasięgu Kia Soul EV.

Wnętrze

Eleganckie wnętrze nowej Kia Soul EV zapewnia najwyższy komfort. Deskę rozdzielczą, nakładki słupków, tapicerkę drzwi, tkaninę siedzeń i dywaniki wykonano z materiałów przyjaznych środowisku, np. z trzciny cukrowej i celulozy. Zastosowano również materiały i farby antybakteryjne. Użyto ich w przypadku elementów układu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji oraz różnych przycisków. Farby i lakiery na bazie rozpuszczalników zostały zastąpione produktami wodnymi lub pozbawionymi węglowodorów aromatycznych (BTX). Polakierowano nimi konsolę podłogową, panel systemu audio i obramowania wylotów nawiewu.Do wyboru mamy tapicerkę skórzaną i ekologiczną. Pasażerowie siedzący z tyłu docenią niespotykaną ilość miejsca na nogi i dużą szerokość na poziomie ramion.

Galeria zdjęć