Menu

Nowa Optima

Nowa Kia Optima: elegancja, luksusowe wnętrze i awangardowe technologie. Auto prezentuje jeszcze bardziej nowoczesną stylistykę nadwozia, bardzo przestronne wnętrze, a także cały szereg nowych rozwiązań i technologii oraz ofertą ekonomicznego silnika benzynowego lub wysokoprężnego do wyboru. W porównaniu z poprzednikiem ten model charakteryzuje się większym wyrafinowaniem konstrukcyjnym oraz wyższym komfortem jazdy i precyzją kierowania zachowując ‘usportowiony’ image, który przyczynił się do powodzenia Optimy na rynkach całego świata.

Stylistyka

Ewolucyjny design przynależny awangardzie. Stworzona pod bacznym okiem Petera Schreyera, Prezydenta i Głównego stylisty Kia Motors, nowa Optima zyskała lepszą wyrazistość na drodze, o czym decydują współczesne detale, ostre linie i krawędzie karoserii oraz wydłużona sylwetka sportowego sedana. Nowy, ewolucyjny wygląd Optimy przywodzi na myśl funkcjonalność i ducha sportu, a wymiary zewnętrzne (długość, szerokość i wysokość) zostały marginalnie zwiększone. Rozstaw osi wzrósł o 10 mm to 2805 mm, podobnie jak długość całkowita – do 4885 mm. Nowy model jest o 25 mm szerszy – 1860 mm oraz o 10 mm wyższy (1465 mm). Efektem tych zmian jest obszerniejsza i bardziej komfortowa kabina pasażerska a także wyższa pojemność ładunkowa. W perspektywie stylistyki, za sprawą nowych wymiarów Optima nabrała nowej dynamiki i smukłości bryły nadwozia.

Rozpoznawalna od razu jako Kia, nowa Optima łączy charakterystyczny markowy grille w kształcie „tygrysiego nosa” z wydłużonymi i poszerzonymi światłami głównymi, które niemal dosięgają uwypuklonych nadkoli. Patrząc z boku pochylony słupek przedni „A” i głęboki słupek „C” – w połączeniu z wielkością powierzchni szklanych – nadaje Optimie wyglądu sportowego sedana. Krawędź tylnego okna unosi się zgrabnie ku górze tuż nad biegnącą ku pokrywie bagażnika linią okien bocznych. Podobnie jak światła główne, także i tylne lampy wykonane w technologii LED zachodzą na boki nowej Optimy. Atletyczny wygląd auta podkreśla przypominający spojler kształt pokrywy bagażnika oraz rozbudowany zderzak tylny, mieszczący sportowy dyfuzor aerodynamiczny i owalną końcówkę wydechu.

Zaletą nowego, atrakcyjnego designu jest obniżenie współczynnika oporu powietrza Cd z 0,3 do 0,29 – co czyni Optimę czwartej generacji najbardziej aerodynamicznym pojazdem tej linii modelowej. Nowa Kia Optima dostępna będzie na rynkach Europy w palecie dziewięciu kolorów nadwozia i felgami o średnicach od 16 do 18 cali.

Gama modelowa nowej Optimy będzie wciąż rozwijana, m.in. w nowej wersji karoseryjnej, inspirowanej koncepcyjnym samochodem Kia SPORTSPACE, który zadebiutował na Salonie Samochodowym w Genewie 2015.

Technika

Wydajne silniki

Do wyboru mamy silnik 1.7 CRDi, który posiada moc 141 KM oraz moment obrotowy 340 Nm oraz silnik benzynowy 2.0 CVVL (o zmiennych fazach rozrządu) i mocy 163 KM. Obie jednostki optymalnie równoważą osiągi ze zużyciem paliwa. Dzięki temu zapewniają przyjemność prowadzenia i jednocześnie zapewniają niską emisję CO2.

Przekładnie dwustopniowa DCT

Opcjonalna dostępna jest wyłącznie w modelach napędzanych silnikiem Diesla 1,7 CRDi. Skrzynia DCT zdolna jest przenosić wyższy moment obrotowy rozwijany przez silnik wysokoprężny i w swym założeniu ma zapewniać możliwość bardziej sportowej jazdy – z ekspresową zmianą przełożeń. Przekładnia DCT jest konstrukcją własną Kia, a stworzona została z myślą o niskim zużyciu paliwa i dynamice osiągów podczas pracy w trybie manualnym oraz komforcie i płynności jazdy – w trybie automatycznym.

System audio-wizualno-nawigacyjny AVN

To akcent nowoczesności w centralnej sekcji tablicy przyrządów. Do wyboru z nawigacją satelitarną i 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym i radiem cyfrowym DAB, do odbioru programów emitowanych w kilku krajach Europy. Sercem systemu AVN jest nowy pakiet Kia Connected Services, oferujący szeroką gamę stale aktualizowanych informacji dla kierowcy. Udostępniany w technologii TomTom, pakiet ten dostarcza różnorodne informacje dotyczące aktualnej sytuacji w ruchu drogowym oraz ostrzega przed stacjonarnymi i mobilnymi radarami prędkości. Oprócz prognoz pogody Kia Connected System podawać może informacje lokalizacyjne poszukiwanych obiektów.

Indukcyjna ładowarka

Optima IV generacji wyposażona będzie w nowego typu, bezprzewodową (indukcyjną) ładowarkę telefonów komórkowych/tabletów. Umieszczona u podstawy konsoli centralnej pozwala ładować baterię telefonu komórkowego lub tabletu bezprzewodowo także w czasie jazdy. Dzięki funkcji ‘wykrywania obcego obiektu’ ładowarka 5W aktywuje się z chwilą położenia telefonu na płytce indukcyjnej, lecz także alarmuje o ewentualnym pozostawieniu telefonu wewnątrz w momencie opuszczania samochodu przez użytkownika. Urządzenie zabezpieczone jest przed przegrzaniem, a stan ładowania ilustruje ikonka w zestawie wskaźników.

Systemy

Pozostałe wyposażenie, dostępne w zależności od opcji obejmuje m.in.: Around View Monitor otoczenia 360st. wspomagający parkowanie przy pomocy obrazu ‘z lotu ptaka’ czterech kamer wideo na wewnętrznym ekranie dotykowym; asystenta parkowania Smart Parking Assist System do automatycznego parkowania równoległego lub prostopadłego i bezpiecznego wyjazdu oraz Dynamic Bending Headlamps – układ doświetlania zakrętów wraz z obrotem kierownicy, by podwyższyć widoczność i bezpieczeństwo w warunkach jazdy nocnej.

Bezpieczeństwo

Skorupa nadwozia Optimy IV generacji jest mocniejsza niż poprzednio, a to dzięki zwiększeniu zawartości stali ultra-wytrzymałej (UHTS) do 50 procent. Nad bezpieczeństwem biernym pasażerów czuwa siedem seryjnych poduszek powietrznych: czołowe kierowcy i pasażera, kolanowa kierowcy, dwie poduszki fotelowe boczne i dwie pełnowymiarowe poduszki kurtynowe. Auto wyposażone jest w szereg zaawansowanych systemów zwiększających bezpieczeństwo. Standardowym wyposażeniem jest przykładowo Kia Vehicle Stability Management (VSM) – system stabilizacji pojazdu podczas hamowania i jazdy po łuku poprzez nadzór nad systemami ESC i elektromechanicznego wspomagania kierownicy w przypadku utraty przyczepności do podłoża.

Autonomiczne hamowanie awaryjne

Stosowany w nowej Optimie system AEBS należy do unikalnych w Europie, ponieważ obejmuje radar krótkiego i dłuższego zasięgu, zdolny do identyfikacji pojazdów i osób pieszych z większej odległości i przy wyższych szybkościach niż wiele urządzeń konkurencyjnych. Radar krótkiego zasięgu – ‘City’ pozwala unikać lub ograniczać skutki kolizji czołowej przy prędkości poniżej 50 km/h, zaś radar dalszego zasięgu ‘Urban’ – w przedziale prędkości 30-80 km/h. Obecność osoby pieszej wykrywana jest do prędkości jazdy 60 km/h.

Przyjemność z jazdy

Układ informowania o ograniczeniach prędkości wykrywa znaki, a następnie wyświetla dozwoloną prędkość w zestawie wskaźników. Do obowiązków kierowcy należy dostosowanie prędkości do pory dnia oraz warunków drogowych. Zaawansowany, „inteligentny’ tempomat SCC, automatycznie dostosowuje prędkość jazdy do bezpiecznego dystansu od poprzedzającego pojazdu, a system kontroli pasa ruchu LKAS, który śledzi położenie samochodu względem linii na jezdni i dokona samoczynnej korekty toru jazdy, jeżeli zjazd z pasa ruchu odbywa się bez włączenia kierunkowskazu

Wnętrze

Unowocześnione i wyrafinowane wnętrze z jeszcze wyższej jakości materiałami. Wzorem innych modeli Kia, nowa Optima otrzymała – najbardziej jak dotąd – luksusowy i zorientowany na kierowcę wystrój kokpitu, pełnego rozwiązań typowych dla pojazdów o klasę wyżej. Zespół projektowy Kia Motors skoncentrował się na dogłębnie nowoczesnym wyglądzie i przyjaznej atmosferze wnętrza, stąd pomysł na uproszczony i zunifikowany design kabiny w porównaniu do poprzednich generacji. Horyzontalne poszerzenie tablicy rozdzielczej i konsoli centralnej jeszcze bardziej powiększa odczucie przestronności.

Jakość materiałów wykończeniowych kabiny nowej Optimy jest wyraźnie wyższa niż w modelu schodzącym, z szerszym zastosowaniem materiałów miękkich w dotyku oraz tkaniny i skór w naturalnej tonacji. Wyważone akcenty metalizowane dodają aury elegancji.

Tablicę przyrządów podzielono na strefę górną ‘wyświetlaczy’ i dolną strefę ‘roboczą’ tak, by kierowca nie musiał odrywać oczu od drogi odczytując wyświetlane informacje. Centralna część tablicy przyrządów odchylona jest pod kątem 8,50 wobec kierowcy, łącznie z 8-calowym ekranem dotykowym systemu infotainment w strefie górnej. Dolna strefa ‘robocza’ ma mniej przycisków niż poprzednio – z uwagi na wzrost liczby funkcji sterowanych via ekran dotykowy.

Galeria zdjęć