Menu

01.07.2019

Nowy XCeed

Nowa Kia XCeed – miejski crossover, który łączy zalety SUV-ów i aut kompaktowych

Nowy crossover marki Kia, tzw. CUV (od Crossover Utility Vehicle), prezentuje się bardziej dynamicznie niż klasyczne SUV-y, ale oferuje równie przestronne wnętrze jak one. Podwyższona pozycja za kierownicą w Kia XCeed zapewnia przy tym lepszą widoczność zza kierownicy niż w typowych rodzinnych hatchbackach. XCeed będzie dostępny z cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala i pakietem zaawansowanych systemów zarówno
z zakresu bezpieczeństwa, jak i łączności ze światem zewnętrznym oraz multimedialnych. Gdy po wakacjach nowy miejski crossover wejdzie do sprzedaży, będzie jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów kompaktowych.

Emilio Herrera, dyrektor ds. operacyjnych w Kia Motors Europe, powiedział: „Kia XCeed odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na samochody, które oferują więcej emocji zarówno pod względem wyglądu, jaki i prowadzenia niż SUV-y. Dla nabywców ważne są jednak  przestronność i funkcjonalność, którą oferują większe auta. Nowy CUV marki Kia spełnia te potrzeby nie tylko dzięki atrakcyjnej i nowoczesnej stylistyce, ale również za sprawą przestronnego
i funkcjonalnego nadwozia. Kia XCeed łączy zalety zarówno hatchbacka, jak i SUV-a, jednocześnie oferując nabywcom w Europie coś świeżego
i odmiennego”.

„Najnowsze auto w gamie marki Kia wyznacza śmiały, nowy kierunek dla rodziny modeli Ceed i pokazuje szeroki zakres możliwości w segmencie kompaktowych samochodów rodzinnych. Segment ten jest drugim co do wielkości na rynku europejskim i wiele wskazuje na to, że będzie nabierał znaczenia w nadchodzących latach. Szeroka oferta modeli z rodziny Ceeda sprawia, że Kia zapewnia nabywcom większy wybór w klasie kompaktowych samochodów rodzinnych niż jakikolwiek inny producent” – dodaje Emilio Herrera.

Kia XCeed będzie produkowana w zakładzie w Żylinie na Słowacji, gdzie już powstają  pięciodrzwiowy Ceed hatchback, Ceed kombi oraz shooting brake – ProCeed. Sprzedaż XCeeda w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale 2019 roku. Podobnie jak pozostałe modele marki Kia najnowszy członek rodziny modeli Ceed będzie w standardzie oferowany z 7-letnią gwarancją lub na 150.000 kilometrów.

Design nadwozia i wnętrza

Sportowy, miejski crossover jako alternatywa dla typowych SUV-ów

Nowa Kia XCeed – charakteryzująca się stylowym, wyrazistym i nowoczesnym designem – stanowi alternatywę dla tradycyjnych modeli typu SUV. Samochód został zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie w Niemczech, pod kierownictwem Gregory’ego Guillaume’a – wiceprezesa ds. designu w Kia Motors Europe.

Kia XCeed prezentuje się bardziej dynamicznie niż jej wyżsi rywale i jednocześnie oferuje coś innego niż pozostałe modele z rodziny Ceeda. Jedynymi elementami nadwozia, które zostały wykorzystane z pięciodrzwiowego hatchbacka są przednie drzwi.

Z profilu uwagę przykuwa długa maska, której linia płynnie przechodzi w linię wyznaczoną przez przednie słupki, co nadaje XCeedowi sportową sylwetkę
z przysadzistym tyłem. O ile rozstaw osi – wynoszący 2.650 mm – jest taki sam, jak w przypadku innych modeli z rodziny Ceeda, o tyle przedni i tylny zwis
w Kia XCeed zostały nieznacznie przedłużone w porównaniu do zwisów  pięciodrzwiowego hatchbacka – o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z tyłu (do 840 mm).

Mocno pochylona pokrywa bagażnika, sprawia, że XCeed widziany od tyłu przypomina sportowe fastbacki. Krawędź bagażnika znajduje się przy tym o 60 mm wyższej niż w hatchbacku. Kia XCeed będzie dostępna, do wyboru, z 16- lub 18-calowymi obręczami kół z lekkich stopów, z oponami w rozmiarze – odpowiednio – 205/60 R16 lub 235/45 R18 zapewniającymi bardzo dobrą przyczepność.

Podwyższone nadwozie XCeeda sprawia, że CUV prezentuje się równie okazale, jak pozostałe SUV-y marki. Prześwit CUV-a wynosi 174 mm przy kołach 16-calowych i 184 mm w wypadku kół 18-calowych, a to już o 42 mm więcej niż w pięciodrzwiowym Ceedzie. Nakładki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadają autu wygląd typowy dla SUV-ów. Podobnie jak metalizowana atrapa osłony podwozia w tylnym zderzaku.

Kia XCeed będzie oferowana w 12 kolorach nadwozia do wyboru. Wśród nich znajduje się nowy, żywy kolor Quantum Yellow, który w rodzinie Ceeda jest zarezerwowany dla CUV-a.

kia xceed 2019 wrobud wroclaw

Nowoczesne wnętrze Kia XCeed przywodzi na myśl skojarzenia z bliźniaczymi modelami z rodziny Ceeda. Wzrok przyciąga mocno wyprofilowana konsola środkowa delikatnie zwrócona w stronę kierowcy. Niżej usytuowany fotel niż w typowych, wyższych SUV-ach razem z większym prześwitem
niż w klasycznych hatchbackach, sprawiają, że Kia XCeed zapewnia kierowcom jednocześnie sportową pozycję do jazdy i zapewnia lepszą widoczność drogi przed autem (więcej informacji na ten temat znajduje się w rozdziale „Wnętrze”).

Umieszczony w górnej części deski rozdzielczej dotykowy, panoramiczny ekran systemu multimedialnego ma przekątną 10,25 cala. Pod nim znajdują się zestaw dotykowych przycisków, pokręteł i przełączników do sterowania poziomem głośności, ogrzewaniem i wentylacją. Ergonomicznie urządzone
i funkcjonalne miejsce pracy kierowcy pozwala na szybką zmianę ustawień najważniejszych parametrów niemal bez odrywania wzroku od drogi.

Wnętrze jest wykończone miękkimi w dotyku materiałami dobrej jakości z satynowym, chromowanym dekorem na desce rozdzielczej. Całość prezentuje się elegancko i daje poczucie przebywania w ekskluzywnym miejscu. Do wyboru jest szeroka gama tkanin wykończeniowych, włącznie z tapicerką  skórzano-materiałową oraz z tapicerką wykonaną z prawdziwej skóry.

Do Kia XCeed przewidziano pakiet elementów wnętrza lakierowany w żółtym kolorze, zarezerwowanym dla CUV-a. Z czarną tapicerką kontrastują szwy
w kolorze żółtym, które znajdują się nie tylko na fotelach, ale również na tapicerce drzwi.

Funkcjonalność

Schowki i bagażnik jak w SUV-ie, ale o bardziej kompaktowym nadwoziu i o sportowej sylwetce

Kia XCeed została zaprojektowana tak, aby jej kabina, schowki i bagażnik były przestronne jak w SUV-ie, ale cały samochód miał bardziej kompaktowe rozmiary. Plasując się między pięciodrzwiowym Ceedem a Kią Sportage, XCeed zapewnia przestronność wnętrza i pojemność bagażnika takie, jak najlepiej sprzedające się SUV-y w Europie.

Emilio Herrera, dyrektor ds. operacyjnych w Kia Motors Europe, powiedział: „Dynamiczny design i sportowa sylwetka nowej Kia XCeed sprawiają, że CUV marki Kia ​​będzie cieszył się dużą popularnością. Tym bardziej, że – mimo kompaktowych rozmiarów – oferuje on przestronne i funkcjonalne wnętrz
z wieloma praktycznymi schowkami”.

Nadwozie Kia XCeed ma długość 4.395 mm, czyli jest o 85 mm dłuższe niż nadwozie pięciodrzwiowego Ceeda i o 90 mm krótsze niż nadwozie Sportage’a. Wysokość auta wynosi  1.495 mm, co oznacza, że XCeed jest o 48 mm wyższy od Ceeda i o 140 mm niższy od Sportage. Takie proporcje nadwozia zapewniają XCeedowi niżej położy środek ciężkości niż w Kia Sportage i wyższą pozycję do jazdy niż w Ceedzie.

Kia XCeed – skonstruowana w oparciu o Ceeda, jeden z najbardziej przestronnych modeli w klasie samochodów kompaktowych – oferuje obszerne wewnętrze dla pasażerów z przodu i z tyłu. Podwyższone nadwozie XCeeda sprawia, że fotele i tylna kanapa znajdują się o 42 mm wyżej niż w Ceedzie, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Przeszklony dach, który nie opada zbyt mocno zapewnia pasażerom z tyłu sporo miejsca nad głową i dużo światła.

Za sprawą dłuższego tylnego zwisu bagażnik XCeeda jest dłuższy niż w Ceedzie i ma pojemność 426 litrów (VDA), czyli o 31 litrów większą niż bagażnik Ceeda i tylko nieco mniejszą niż bagażnik w Sportage, bestsellerowym SUV-ie marki Kia w Europie. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1378 litrów. Dużą funkcjonalność wnętrzu XCeeda zapewnia podział siedzeń z tyłu w proporcji 40:20:40 oraz elektrycznie podnoszona i zamykana pokrywa bagażnika Smart Power Tailgate, a także podłoga bagażnika, która może być zamontowana na jednej z dwóch wysokości.

Nowoczesne technologie

Bezpieczeństwo, łączność ze światem zewnętrznym i multimedia – XCeed jest jednym z najnowocześniejszych samochodów w swojej klasie

Dzięki zaawansowanym technologiom z zakresu bezpieczeństwa, łączności ze światem zewnętrznym i rozbudowanym systemom multimedialnym Kia XCeed jest jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie i bogato wyposażonych samochodów w swojej klasie. Liczne systemy asystujące zapewniają bardziej bezpieczniejszą i mniej stresującą jazdę, a ich obsługa jest intuicyjna.

XCeed jest jednym z pierwszych samochodów marki Kia dostępnych w Europie, który oferować będzie innowacyjny system UVO Connect. Wygodny dostęp do jego licznych funkcji zapewnia opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala umieszczony wysoko na środku deski rozdzielczej oraz smartfon. UVO Connect obejmuje nowy system Kia Live, który do działania oraz do pobierania aktualizacji i danych na żywo wykorzystuje własną kartę eSIM. System zapewnia kierowcom dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat sytuacji na drodze, prognozie pogody, interesujących miejscach (POI), informacji dotyczących dostępności miejsc parkingowych i cen za parkowanie. Integralnym elementem systemu UVO Connect jest aplikacja UVO kompatybilna ze smartfonami działającymi w systemach Android i iOS (Apple). Aplikacja zapewnia użytkownikom dostęp do szeregu informacji diagnostycznych na temat samochodu i przebiegu wszystkich podróży. Umożliwia również przesłanie do samochodu trasy zaplanowanej przed podróżą wygodnie na komputerze w domu oraz sprawdzenie lokalizacji auta.

System multimedialny z nawigacją i ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala (opcja) posiada interfejs umożliwiający korzystanie z Apple CarPlay
i Android Auto oraz standardowo jest wyposażony w łącze Bluetooth, które umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń. Istnieje możliwość podzielenia ekranu nawet na trzy mniejsze, co jednocześnie pozwala kierowcy kontrolować wskazówki nawigacji, a pasażerowi – na przykład – przeglądać playlistę i sprawdzać prognozę pogody. Wygląd ekranu można dostosować do indywidualnych preferencji za pomocą różnych widżetów. W zależności od wersji wyposażenia XCeed jest także dostępny z systemem multimedialnym, którego pracą steruje się za pośrednictwem 8-calowego ekranu dotykowego. System ten również obsługuje aplikacje Android Auto i Apple CarPlay.

Do XCeeda, podobnie jak do innych modeli z rodziny Ceeda, Kia oferuje także system audio JBL Premium z technologią Clari-Fi, dwustrefową klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka boczne, podgrzewaną kierownicę, podgrzewaną przednią szybę oraz podgrzewane i wentylowane przednie fotele.

Kia XCeed, jako pierwszy model z rodziny Ceeda, będzie również dostępna z 12,3-calowym wyświetlaczem wskaźników Supervision. Cyfrowy wyświetlacz
o rozdzielczości 1920×720 pikseli zastępuje tradycyjny zestaw wskaźników z prędkościomierzem i obrotomierzem, który jest stosowany w większości modeli marki Kia. Jednoczęściowy i bezramkowy ekran wyświetla ostre cyfrowe tarcze prędkościomierza i obrotomierza. Pomiędzy cyfrowymi tarczami znajduje się wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego. W tej części mogą być prezentowane kolejne wskazania nawigacji, a także informacje
z systemu audio lub o rozmowie telefonicznej oraz kontakty i szczegółowe dane na temat podróży. Tu wyświetlane są także alarmy diagnostyczne
i powiadomienia związane z działaniem różnych systemów bezpieczeństwa i asystujących kierowcy oraz z aktualnym natężeniem ruchu i z nawigacją. Wielofunkcyjny wyświetlacz centralny pokazuje również sygnały o zmęczeniu kierowcy. Nowy zestaw wskaźników Supervision będzie dostępny jako opcja
i zastępuje klasyczne zegary z 4,2-calowym kolorowym ekranem TFT LCD.

Do XCeeda Kia oferuje liczne systemy asystujące i wspomagające bezpieczeństwo. Należą do nich aktywny tempomat (Smart Cruise Control z funkcją Stop & Go), system ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek (Blind-spot Collision Warning), system autonomicznego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych (Forward Collision Warning with car and pedestrian detection), system wspomagania parkowania (Smart Parking Assist), systemem utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) i asystent zmiany świateł (High Beam Assist). W XCeedzie dostępne są również czujnik zmęczenia kierowcy (Driver Attention Warning) oraz asystent jazdy w korku (Lane Following Assist). Ten ostatni system automatycznie kontroluje nie tylko przyspieszanie i hamowanie, ale również kieruje autem. System LFA „widzi” zarówno samochody, które jadą przed XCeedem, jak i pasy na jezdni, dzięki czemu potrafi utrzymać samochód na pasie ruchu i zachować bezpieczną odległość do poprzedzającego auta.

Jak każda Kia sprzedawana w Europie również XCeed jest standardowo wyposażony w system zarządzania stabilnością auta (Vehicle Stability Management). System ten zapewnia stabilne zachowanie samochodu zarówno podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakrętów, kontrolując jego zachowanie za pośrednictwem elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control), gdy tylko zarejestruje utratę przyczepności jednego z kół.

Komfort jazdy i precyzja prowadzenia

Dynamiczne właściwości jezdne i wysoki komfort resorowania

Nowy miejski crossover marki Kia charakteryzuje się wyjątkowo dynamicznymi właściwościami jezdnymi i wysoką precyzją prowadzenia, jak na samochód
o zwiększonym prześwicie i podwyższonym nadwoziu. Dzięki nowym elementom zawieszenia, które odróżniają XCeeda od pozostałych modeli z rodziny Ceeda, nowy crossover marki Kia jest bardziej komfortowy i prowadzi się pewniej niż tradycyjne modele typu SUV.

Prototypowe egzemplarze XCeeda były testowane w każdych warunkach pogodowych i drogowych – zarówno na alpejskich przełęczach, jak i na szybkich autostradach w Niemczech, na wąskich lokalnych drogach oraz w zatłoczonych centrach miast. Auta były testowane w Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz w wielu innych krajach, dzięki czemu nowy crossover marki Kia doskonale czuje się na drogach w każdym miejscu w Europie.

Miejski CUV marki Kia – za sprawą innego tuningu zawieszenia i zastosowania nowych podzespołów, których nie ma w pozostałych modelach z rodziny Ceeda – charakteryzuje się nieco innymi właściwościami jezdnymi i równie wysoką precyzją prowadzenia jak bliźniacze modele. Pomimo podwyższonego nadwozia, XCeeda prowadzi się w sposób bardziej dynamiczny niż typowe rodzinne SUV-y. Oprócz zestrojenia zawieszenia sprzyjają temu bardziej kompaktowe rozmiary auta, niżej położony środek ciężkości i mniejsza masa własna.

kia xceed 2019 wrobud wroclaw jazda testowa

XCeed, jako jedyny model z rodziny nowego Ceeda, jest wyposażony w hydrauliczne odbojniki, które standardowo są montowane w zawieszeniu przedniej osi wszystkich wersji CUV-a. Gumowy odbojnik wewnątrz amortyzatorów unosi się w płynie, co zapewnia wysoki komfort jazdy po drogach o słabej nawierzchni. Hydrauliczne odbojniki lepiej radzą sobą z amortyzowaniem większych wstrząsów i zapewniają bardziej płynną reakcję podczas rozprężania amortyzatorów, przez co zapobiegają nieprzyjemnym wstrząsom nadwozia, gdy zawieszenie zostanie szybko ściśnięte i wraca do stanu równowagi. Hydrauliczne odbojniki przyczyniają się również do szybszych reakcji układu kierowniczego i zwiększenia stabilności nadwozia oraz tłumią hałas towarzyszący pracy zawieszenia w czasie jazdy po nierównościach.

Z wyjątkiem nowych hydraulicznych odbojników pozostałe elementy niezależnego zawieszenia nowego modelu są identyczne, jak w hatchbacku, ProCeedzie i Ceedzie kombi. Z uwagi na prześwit większy o 42 mm w porównaniu z prześwitem standardowego Ceeda (w zależności od rozmiaru kół), zastosowano sprężyny przedniego i tylnego zawieszenia, które są – odpowiednio – o 7% i 4% bardziej miękkie niż w hatchbacku, aby zapewnić większy komfort podróżowania w każdych warunkach.

Z wyjątkiem jednostki odpowiedzialnej za pracę silnika wspomagania układu kierowniczego komputer, który steruje pracą XCeeda pozostał taki sam jak
w Ceedzie. Wspomaganie układu kierowniczego w CUV-ie zmieniono tak, aby zapewnić szybszą początkową reakcję na komendy wydawane kierownicą. Dzięki temu, mimo wyższego zawieszenia, kierowcy mogą cieszyć się tak samo szybkimi reakcjami kół na obrót kierownicy i stabilnością nadwozia porównywalną ze stabilnością nadwozia pięciodrzwiowego Ceeda. Nieznacznie zwiększono również siłę wspomagania układu kierowniczego, aby zapewnić jego lżejszą pracę, co ogranicza zmęczenie kierowcy na dłuższych trasach i podczas manewrowania autem przy niskich prędkościach.

Kia XCeed jest oferowana, do wyboru, z 16- lub 18-calowymi obręczami kół z lekkich stopów i z  oponami – odpowiednio – Michelin lub Continental SportContact 5, które gwarantują wysoki poziom przyczepności oraz sportowe osiągi. System wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) umożliwia regulację siły wspomagania układu kierowniczego, szybkości reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia oraz – w wypadku modeli wyposażonych w przekładnię
z dwoma sprzęgłami – prędkość zmiany biegów. Do wyboru są tryb „Normal” i „Sport”.

Jednostki napędowe

Do wyboru gama silników turbodoładowanych, hybryda typu plug-in pojawi się później

W ofercie są, do wyboru, trzy turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem  (T-GDI). Trzycylindrowa jednostka napędowa T-GDI o pojemności 1,0 litra osiąga maksymalną moc 120 KM i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm. Czterocylindrowy silnik T-GDI o pojemności 1,4 litra dysponuje maksymalną mocą o wartości 140 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 242 Nm. Dostępny jest również silnik T-GDI o pojemności 1,6 litra i mocy 204 KM, który służy do napędu najmocniejszej wersji Ceeda i ProCeeda – GT. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu o wartości 265 Nm, który jest do dyspozycji w szerokim zakresie obrotów, ta jednostka napędowa doskonale pasuje do charakteru XCeeda.

Kia XCeed jest również oferowana z 1.6-litrowym silnikiem Smartstream o mocy 136 KM– najoszczędniejszym i najczystszym silnikiem wysokoprężnym kiedykolwiek produkowanym przez markę Kia.

Z wyjątkiem 1,0-litrowego silnika T-GDI, wszystkie pozostałe mogą współpracować, do wyboru, z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-biegową, automatyczną z dwoma sprzęgłami. Silnik o pojemności 1,0 l współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. System  Start & Stop należy do wyposażenia seryjnego wszystkich wersji silnikowych.

Podobnie jak w wypadku innych modeli także do XCeeda Kia będzie oferować niskoemisyjne zelektryfikowane układy napędowe, w tym 48-woltową hybrydę typu mild oraz hybrydę typu plug-in, które zostaną wprowadzone do oferty na początku 2020 roku.

Produkcja i sprzedaż

Kia XCeed jest zaprojektowana i produkowana w Europie, i dla europejskich klientów

Produkcja XCeeda rozpocznie się już w sierpniu w zakładzie Kia w Żylinie na Słowacji. Samochód będzie produkowany na tej samej linii, na której już powstają Ceed w wersji  hatchback i kombi oraz shooting brake ProCeed. Sprzedaż Kia XCeed rozpocznie się tuż po wakacjach. Nowy miejski CUV, jak każdy inny model marki Kia, standardowo będzie objęty 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150.000 km.

NOWA KIA XCEED – DANE TECHNICZNE

Nadwozie i napęd

Pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy miejski crossover z samonośnym nadwoziem wykonanym ze stali o wysokiej wytrzymałości. Do wyboru 3 silniki benzynowe (trzy- i czterocylindrowe) i  czterocylindrowy turbodiesel. Napęd na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni mechanicznej lub 7-stopniowej, dwusprzęgłowej, automatycznej.

Silniki

Benzynowe

1,0 l / 120 KM T-GDI

Rodzaj                                                trzycylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                         998 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          71,0 x 84,0 mm

Stopień sprężania                              10,0:1

Maksymalna moc                              120 KM (88 kW) przy 6.000 obr./min.

Maks. moment obrotowy       172 Nm w przedziale od 1.500 do 4.000 obr./min.

Liczba zaworów                                 12 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                                 wtrysk bezpośredni

Norma emisji                                     Euro 6d TEMP

1,4 l / 140 KM T-GDI

Rodzaj                                                czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                         1.353 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          71,6 x 84,0 mm

Stopień sprężania                              10,0:1

Maksymalna moc                              140 KM (103 kW) przy 6.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy       242 Nm w przedziale od 1.500 do 3.200 obr./min.

Liczba zaworów                                 16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                                 wtrysk bezpośredni

Norma emisji                                     Euro 6d TEMP

1,6 l / 204 KM T-GDI

Rodzaj                                                czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                         1.591 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          77,0 x 85,44 mm

Stopień sprężania                              10,0:1

Maksymalna moc                              204 KM (150 kW) przy 5.500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy       265 Nm w przedziale od 1.500 do 4.500 obr./min.

Liczba zaworów                                 16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                                 wtrysk bezpośredni

Norma emisji                                     Euro 6d TEMP

Turbodiesel

1,6 l / 136 KM Smartstream CRDi

Rodzaj                                                czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                         1.598 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          77,0 x 85,8 mm

Stopień sprężania                              15,9:1

Maksymalna moc                              136 KM (100 kW) przy 4.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy       280 Nm w przedziale od 1.500 do 3.000 obr./min. (6M)

                                                           320 Nm w przedziale od 2.000 do 2.250 obr./min. (7DCT)

Liczba zaworów                                 16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                                 wtrysk bezpośredni typu Common-rail

Norma emisji                                     Euro 6d TEMP

Zawieszenie kół

Przód                               Niezależne, kolumny McPhersona mocowane do ramy pomocniczej, stabilizator

Tył                                   Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator

Układ kierowniczy

Rodzaj                             Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne

Przełożenie                     12,7:1

Liczba obrotów kier.        2,44

Średnica zawracania      10,6 m

Hamulce

Z przodu (rozmiar mm)                     305 x 25 tarczowe wentylowane (standard)

                                                           320 x 28 tarczowe wentylowane (model 1.6 T-GDI)

Z tyłu (rozmiar mm)                           272 x 10 tarczowe*

* – z mechanicznym hamulcem ręcznym; 284 x 10 mm tarczowe – z elektrycznym hamulcem postojowym

Koła i ogumienie

Seryjne                            205/60 R16, obręcze kół z lekkich stopów

Opcjonalne                      235/45 R18, obręcze kół z lekkich stopów

Koło zapasowe                zestaw naprawczy

Wymiary (mm)

Zewnętrzne

Długość całkowita           4.395

Szerokość całkowita*     1.826

Wysokość całkowita**    1.483/1.495**

Rozstaw osi                     2.650

Zwis przedni                       905

Zwis tylny                           840

Prześwit**                           174/184

* – bez lusterek

** – z kołami 16-/18-calowymi

Wewnętrzne

                                                                       Rząd 1            Rząd 2

Przestrzeń na głowę                                         987                  953

Przestrzeń na nogi                                         1.073                  883

Szerokość na wysokości ramion                  1.428               1.406

Pojemności (l)

Bagażnik (VDA)                     426 – 1.378

Masy (kg)

Silniki benzynowe

  1.0 T-GDI          1.4 T-GDI                  1.6 T-GDI

  6MT                6MT  7DCT                6MT  7DCT

Masa własna                                  1.257               1.270   1.300               1.315   1.342

Dopuszczalna masa całkowita          1.820               1.840   1.860               1.860   1.880

Masa przyczepy hamowanej            1.200               1.410   1.410               1.410   1.410

Masa przyczepy niehamowanej           600                  600      600                  600      600

Maksymalne obciążenie haka                75                    75        75                    75        75

Maksymalne obciążenie dachu              80                    80        80                    80        80

Silnik wysokoprężny

 1.6 CRDi (136 KM)

 6MT  7DCT

Masa własna                                      1.340   1.365

Dopuszczalna masa całkowita          1.900   1.920

Masa przyczepy hamowanej            1.500   1.500

Masa przyczepy niehamowanej           650      650

Maksymalne obciążenie haka                75        75

Maksymalne obciążenie dachu               80       80

Osiągi

Silniki benzynowe

 1.0 T-GDI          1.4 T-GDI                  1.6 T-GDI

 6MT                6MT  7DCT                6MT  7DCT

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)          11,3                   9,4     9,5                    7,7       7,5

Prędkość maksymalna (km/h)          186                  200     200                    220    220

Silnik wysokoprężny

    1.6 CRDi (136 KM)

    6MT  7DCT

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)          10,6     10,1   

Prędkość maksymalna (km/h)          196       198   

Zużycie paliwa

Wartości zostaną ogłoszone, gdy samochód zostanie w pełni homologowany.