Menu

10.01.2019

Wzrost sprzedaży w Polsce

W 2018 roku liczba wydanych Klientom nowych samochodów marki Kia wzrosła o ponad 10 procent(!) w porównaniu z wynikiem uzyskanym rok wcześniej. Po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska w ciągu jednego roku na drogi wyjechało ponad 25 tysięcy egzemplarzy nowych aut marki Kia. Miniony rok był dwunastym z rzędu, w którym Kia Motors Polska zanotowała wzrost sprzedaży. Popyt na nowe samochody marki Kia w Polsce był ponad czterokrotnie wyższy niż wzrost sprzedaży Kia Motors na świecie, który w 2018 roku wyniósł 2,4 procent.

Dynamicznie rosnąca z miesiąca na miesiąc popularność nowego Ceeda sprawiła, że został on bestsellerem marki Kia w Polsce w 2018 roku. Dealerzy przekazali Klientom 6.514 Ceedów, z czego 4.441 egzemplarzy Ceeda drugiej generacji i 2.073 sztuki nowego Ceeda. Sportage zakończył rok na pewnej drugiej pozycji z wynikiem 6.142 samochody wydane Klientom przez dealerów. Zarówno Ceed, jak i Sportage poprawiły wyniki sprzedaży z 2017 roku – Ceed o blisko 1.000 egzemplarzy, Sportage o niecałe 40.

Do końca roku trwał pojedynek o najniższy stopień podium w rankingu popularności modeli. Zwycięsko wyszedł z niego nowy miejski crossover – Stonic, który wyprzedził Rio. 2.675 sprzedanych w ciągu roku egzemplarzy modelu, którego w 2017 roku Kia nie miała w ofercie najlepiej świadczy o ogromnej popularności crossoverów w Polsce. Na koniec 2018 roku Rio musi zadowolić się czwartym miejscem w rankingu sprzedaży modeli marki Kia z wynikiem o tylko 149 egzemplarzy gorszym niż wynik Stonica.

Bez reklamowego szumu Kia wychodzi na lidera polskiego rynku pod względem liczby oferowanych modeli o napędzie alternatywnym, czyli hybrydowym i hybrydowym typu plug-in. Już w tej chwili w gamie ma cztery modele – Niro, Niro plug-in, Optimę plug-in oraz Optimę kombi plug-in. W 2019 roku liczba modeli o zaawansowanym napędzie alternatywnym znacznie się poszerzy. W sprzedaży pojawią się Sportage 1.6 CRDi w wersji mild hybrid (w maju) oraz wszystkie odmiany nadwoziowe Ceeda z układem napędowym tego samego typu (w listopadzie). Również pod koniec roku oferta Ceeda powiększy się o model kombi w wersji hybrydowej typu plug-in. W Europie już w ubiegłym roku 1 na 10 sprzedanych nowych samochodów marki Kia był autem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in lub elektrycznym. Wiele wskazuje na to, że w tym roku udział pojazdów o napędzie alternatywnym w sprzedaży Kia Motors nie tylko w Europie, ale również w Polsce będzie coraz większy.

Kalendarz nowości marki Kia na 2019 rok jest bardzo bogaty i obejmuje nie tylko modele ekologiczne. Już w styczniu w salonach pojawią się dwie kolejne odmiany Ceeda – nowy ProCeed z nadwoziem typu shooting (dostępny w wersji GT Line i GT) oraz Ceed GT z 204-konnym turbodoładowanym silnikiem 1.6 T-GDI. Na czerwiec jest planowana premiera Niro po faceliftingu, a we wrześniu debiut czwartej odmiany nadwoziowej Ceeda.

Światowym bestsellerem marki Kia w 2018 roku ponownie był Sportage. Jego łączna sprzedaż na wszystkich rynkach wyniosła 501.367 egzemplarzy. Na drugim miejscu pod względem liczby sprzedanych aut, z wynikiem 355.852 sztuki, uplasowało się miejskie Rio. Trzeci stopień podium w rankingu popularności należy do kompaktowego sedana K3 (na niektórych rynkach oferowanego jako model o nazwie Forte). Sprzedaż tego modelu wyniosła 328.504 egzemplarze.

Wraz z opublikowaniem wyników sprzedaży na świecie za ubiegły rok Kia Motors ogłosiła, że jej celem w 2019 roku jest sprzedaż na poziomie 2,92 miliona samochodów.