Menu

07.08.2018

Stinger podbił serca Polaków

Od chwili rozpoczęcia sprzedaży pod koniec 2017 roku do teraz, średnio dwie osoby dziennie decydują się na zakup Stingera – pierwszego w historii marki Kia sportowego modelu klasy Gran Turismo;

– blisko połowa sprzedaży przypada na najmocniejszą, 370-konną wersję GT wyposażoną w silnik 3,3 l V6 twin-turbo i w napęd na cztery koła;
– najczęściej wybierany kolor nadwozia to czerwony, kolejne – biały, ciemny szary i niebieski
– jak żaden inny model marki Kia wcześniej, Stinger „przyciąga” liczne nagrody i wyróżnienia zarówno w Polsce, jak i na świecie!

Stinger to pierwszy krok koreańskiego producenta w kierunku motoryzacyjnej klasy premium. Kia podjęła odważną próbę udowodnienia konkurencji, że jest w stanie stworzyć 370-konne auto, obok którego trudno przejść obojętnie i to niezależnie od tego czy ma się benzynę we krwi, czy motoryzacja jest komuś obojętna. Bo Stinger budzi emocje, zachwyca, ujmuje i jak często powtarzają klienci po pierwszej jeździe testowej – jeszcze lepiej jeździ niż wygląda.

Do dzisiaj topową wersję Stingera GT z silnikiem 3.3 V6 T-GDI o mocy 370 KM – wybrało aż 45% nabywców. Odmiana Stingera z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 255 KM, stanowi 51% sprzedaży natomiast 4% klientów zdecydowało się na zakup samochodu napędzanego silnikiem wysokoprężnym 2.0 CRDi o mocy 200 KM. Zaletą tej wersji silnikowej Stingera jest możliwość wyboru układu przeniesienia napędu – na tylne koła lub na cztery koła. Najmocniejsza wersja Stingera seryjnie ma napęd na cztery koła, natomiast ta z dwulitrowym, benzynowym, turbodoładowanym silnikiem – na tylne.

Wszystkie wersje silnikowe Stingera współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. 370-konny Stinger GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi aż 270 km/h. Stinger o mocy 255 KM na rozpędzenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 6 sekund, a 200-konny Stinger z silnikiem Diesla pod maską – 7,6 s. Prędkość maksymalna aut z tymi silnikami wynosi – odpowiednio – 240 km/h i 230 km/h.

Do najczęściej wybieranych kolorów nadwozia należą czerwony (170 sztuk), biały perłowy (114 egzemplarzy), ciemny szary (64 sztuki) i niebieski (56 aut).

Od chwili rynkowego debiutu Kia Stinger zdobyła liczne nagrody i wyróżniania. Należą do nich między innymi:

• Tytuł “Car of the Year” na Słowacji
• „Performance Car of the Year” w Wielkiej Brytanii
• EyesOn Design za doskonałość stylistyczną samochodu produkcyjnego
• Tytuł „Samochód roku” Playboya w kategorii „Auto dla młodego Playboya”
• Premiera Motoryzacyjna Roku w plebiscycie „Auto Lider 2017”
• Nagroda w konkursie „iF design 2018”
• Tytuł „Samochód roku” Wirtualnej Polski
• Tytuł „Red Dot: Best of the Best” w konkursie Red Dot Awards 2018
• Zwycięstwo w konkursie MotoAs Interii w kategorii „Moc”
• Wygrana w klasie w badaniu J.D. Power
• Zwycięstwo w konkursie Best Cars organizowanym przez magazyn „auto motor i sport” w kategorii samochodów klasy wyższej przystępnych cenowo

„Stinger to dla marki Kia wyjątkowe wydarzenie. Nikt nie oczekuje takiego samochodu od producenta, który do tej pory oferował auta wyłącznie w popularnych segmentach. Zaskoczeniem jest nie tylko wygląd Stingera, ale również to jakie są jego właściwości jezdne.” – powiedział Albert Biermann, szef działu odpowiedzialnego za właściwości jezdne i precyzję prowadzenia w Kia Motors. Zawieszenie auta oraz układy – kierowniczy i hamulcowy były dostrajane na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu.

W budowie nadwozia Stingera wykorzystano aż 55% zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, co zaowocowało bardzo sztywną konstrukcją auta i zapewniło inżynierom doskonałą podstawę do opracowania znakomitych właściwości jezdnych. Wysoka sztywność nadwozia sprzyja także ograniczeniu powstawania nieprzyjemnych wibracji i szumów oraz pozwala dobrze wyciszyć kabinę. Przednie zawieszenie z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe z tyłu dostarczają kierowcy bardzo dobrych informacji zwrotnych o tym, co w danej chwili dzieje się na styku kół z nawierzchnią.

Wspomaganie układu kierowniczego z silnikiem zamontowanym na listwie zębatkowej (R-MDPS) oferuje bardzo szybkie reakcje kół na ruchy kierownicą i zmniejsza drgania przenoszone przez kolumnę do kierownicy. Siła wspomagania układu kierowniczego może być regulowana i jest dostosowana do 1 z 5 trybów pracy (Eco, Sport, Sport+, Comfort i Smart).

Liczy się pierwsze wrażenie – to prawda znana nie od dziś. Stinger z pewnością potrafi samą swoją obecnością przyćmić cale otoczenie, ale jednocześnie stanowi niezwykle dopracowany produkt. Produkt, który w bardzo krótkim czasie od swojej premiery został doceniony zarówno przez fachowców, jak i klientów.